حنفی-مدعی-محو-پولیو-در-افغانستان-شد

معاون اداری رییس‌الوزرا در نشست ویدیویی با رییس سازمان صحی جهان مدعی شد که بیماری فلج کودکان (پولیو) را در افغانستان محو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست‌الوزرای ا.ا، روز گذشته (چهارشنبه، ۸ حمل) با نشرخبرنامه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرده است پولیو یا (فلج) کودکان را در افغانستان ریشه‌کن کرده است.

بر اساس خبرنامه‌ای ارگ ا.ا، در این نشست مسوول منطقه‌ای سازمان صحی جهان و قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه هم حضور داشته است.

در خبرنامه آمده است، حنفی در این نشست ویدیویی گفته است آنان در بخش‌های مختلف از جمله امنیت، مبارزه با مواد مخدر، جمع‌آوری معتادان و محو پولیو در افغانستان دست‌آوردهایی داشته است.

در ادامه خبرنامه آمده است: «در پی واکسین‌های متواتر توسط تیم‌های فنی، بیماری فلج کودکان از تمام نقاط افغانستان پاک‌سازی شده است.»

حنفی در این نشست، خواستار همکاری سازمان صحی جهان در زمینه نصب لابراتوارهای مجهز، ایجاد کلینیک‌های صحی در مناطق دوردست، ارتقای ظرفیت مسلکی متخصصین بخش صحت و ایجاد یک شفاخانه مجهز برای تداوی بیماری سرطان در افغانستان شده است.

در همین حال، تدروس آدهانوم گبریسوس، رییس سازمان صحی جهان در این نشست تاکید کرد که این سازمان برای ادامه کار در افغانستان نیازمند همکاری حکومتی است.

حنان بلخی،‌ مسوول منطقه‌ای سازمان صحی جهان نیز از کمک این سازمان برای تقویت مراکز صحی، به‌ویژه لابراتوارهای تشخیص بیماری پولیو در افغانستان خبر داده است.

سازمان صحی جهان تا کنون هیچ‌گونه بیانیه‌ای در مورد این نشست منتشر نکرده است.

این مقام بلندپایه ا.ا. در حالی مدعی محو پولیو در افغانستان می شود که سال گذشته میلادی سازمان صحی جهان از ثبت دست کم هشت واقعه مثبت فلج کودکان در افغانستان خبر داده بود.

 حنفی مدعی محو پولیو در افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد